Hoe ziet een weekendje Maastricht er uit? - Rithika.nl | Persoonlijke lifestyleblog
31.01.2014 | Geplaatst in Lifestyle | 5 reacties

Voor iemand uit het hoge noorden lijkt Maastricht niet alleen ver weg, de stad is ook echt heel ver weg. De sfeer van Maastricht doet denken aan een Franse of Belgische sfeer, dus het lijkt alsof je in het buitenland bent. De ideale Nederlandse stedentrip dus! Anne, werkzaam bij Novotel, vertelt je hoe een weekend in deze mooie stad er uit kan zien!

maastricht

Credits

Vrijdag: treinen en ontspannen
Maastricht is mooie romantische stad voor jou en je geliefde, maar ik neem een vriendin mee voor een ouderwets gezellig weekendje weg!

We hebben tijd genoeg, dus ik zet de wekker niet al te vroeg. Om een uur of 11 pakken we de trein. Gelukkig heb ik een kortingskaart geregeld via de Blokker, zodat ik voor 15 euro de hele dag gratis kan reizen bij NS.

Omdat we toch in Den Bosch moeten overstappen maken we van de gelegenheid gebruik om even onze benen te strekken en een snelle lunch te pakken bij een van de lunchrooms bij het station. En, omdat we er toch zijn, snel langs bakkerij Jan de Groot voor echte Bossche bollen. Die bewaren we voor straks!

Rond vier uur zijn we in Maastricht. De bus brengt ons naar het hotel, aan de rand van het centrum. Het hotel hebben we natuurlijk voor een flinke korting bij Vakantieveilingen kunnen boeken, inclusief ontbijt. Na even op bed te hebben gelegen, wandelen we langs de Maas naar het centrum.

We gaan eten bij Eetcafé Minckelers op de Markt. Volgens Iens Hier heb je een goede maaltijd voor een goede prijs. We blijven even hangen en pakken nog een extra wijntje. Via de mooie, smalle straatjes in het centrum lopen we, eventueel na een extra drankje op een terrasje, weer naar ons hotel.

Zaterdag
Op zaterdag slapen we natuurlijk even lekker uit. Maar, we kunnen niet te lang blijven liggen, want er staat een heerlijk ontbijt op ons te wachten! Na het ontbijt en een verfrissende douche zijn we lui en gaan we met de bus naar het centrum voor een paar uurtjes lekker shoppen!!

maastricht2

Credits

De Rechtstraat en de Hoogbrugstraat zijn winkelstraten waar je alle grote winkelketens tegenkomt. Ook gaan we even langs het Mosae Forum, een mooi winkelcentrum. Ondertussen lopen we ook over het Vrijthof en de Markt en komen we langs de Onze-Lieve Vrouwebasiliek en de Sint-Janskerk.

Voor de lunch kopen we een simpel broodje dat we in het Stadspark opeten. Nu we uitgerust zijn en gegeten hebben, hebben we weer energie voor nog een paar uurtjes shoppen, bijvoorbeeld in winkelcentrum Entre Deux.

‘s Avonds hebben we zin in Italiaans en gaan naar Il Bacaro bar e cucina voor een lekkere pasta of pizza. Voor de rest van de avond wacht ons een leuke cabaretvoorstelling in het theater aan het Vrijthof. Even gezellig een paar uurtjes lachen!

Het is 22.30 en we zijn doodop. Snel naar het hotel en naar bed!

Zondag
Zondag is niet voor niets rustdag, dus na het ontbijt gaan we van het mooie weer en de natuur genieten op de Sint Pietersberg. We bezoeken Fort Sint Pieter en de grotten. Na flink gewandeld te hebben halen we ‘s middags onze spullen op bij het hotel en vetrekken we met de trein weer naar het noorden.

Om 19.00 ben ik thuis, mooie herinneringen en wat nieuwe kleren rijker! Met een frietje op de bank kijk ik nog even televisie, maar gaan weer vroeg naar bed: de volgende dag is het helaas al weer maandag…

Dankjewel Anne voor je tips!Heb jij nog tips voor een weekendje Maastricht?