Een nachtje weg - Rithika.nl | Persoonlijke lifestyleblog
13.01.2015 | Geplaatst in Lifestyle | 6 reacties

Zoals jullie laatst al konden lezen was 3 januari voor mij een hele bijzondere dag. Ik was 5 jaar samen met mijn lieve vriend en 25 jaar in Nederland. Elk jaar vieren we dit wel even en dit jaar zijn we een nachtje weggeweest. We zijn een nacht in Duitsland geweest, in Boothaus vlak bij Emden (voor ons zo’n 1,5u rijden) dus net over de grens.

We zaten in een hotel/bungalow. Het was een hotel kamer maar wel los van het complex. Je moest even een paar meter lopen naar je kamer.

Dit is het hotel/restaurant. Het restaurant zag er trouwens prachtig uit! Erg modern en sfeervol ingericht. Daarachter zat onze kamer. Je kon ook een kamer huren het hotel zelf maar dit was 20euro per nacht duurder.

We zijn die vrijdags, 2 januari vertrokken ‘s ochtends rond een uur of 10. Tussen de middag kwamen we aan in Emden. We gingen eerst de stad in want vlak bij het hotel was niet veel te beleven. Emden is niet een super grote stad maar wel genoeg om even te shoppen. Daarna gingen we naar het hotel en hebben we gereserveerd om daar te kunnen eten die avond.

We hebben nog een stukje gewandeld en rondgereden daar maar zoals ik al zei was er niet veel te beleven. In de zomer is het daar denk ik wel erg leuk met allemaal bootjes enzo.

‘s Avonds gingen we daar dus eten. Ik koos de groene kool op z’n Duits gezegd maar het was gewoon boerenkool met aardappelen en heel, heel, heel veel vlees. Mijn vriend had aardappelen en een schnitzel. Wij zijn gewend om dan gewoon een stukje vlees te krijgen, in Duitsland denken ze hier wat anders over. Ook hij kreeg heel veel vlees. 2 Dikke schnitzels. Het eten was erg lekker voor als je van dit soort eten zou houden. Zelf ben ik niet echt super dol op vlees dus voor mij was het niet super. Ik had beter voor een pasta kunnen gaan (die hadden ze daar ook). Na afloop heb ik nog maar een lekker toetje besteld.

Na een wijntje gedronken te hebben zijn we lekker gaan slapen. De volgende dag gingen we, na een heerlijk ontbijt naar Greetsiel. Een heel leuk dorpje aan het water. We hebben er lekker rondgelopen en een kopje koffie gedronken. Daarna zijn we doorgereden richting Leer. Hier heb je een Familia koopcentrum. Ik vond het wat tegenvallen. Er waren een aantal winkels en een mega supermarkt. Dat vond ik nog het leukst. Hier hebben we ook gelijk de wekelijkse boodschappen gedaan en daarna gingen we weer naar huis.

Greetsiel

De aankopen van dit weekend heb ik voornamelijk gedaan bij de DM. Dit is een drogisterij keten waar je weer hele andere merken hebt dan bij ons in Nederland. Ook hebben ze hier vaak meer van Essence en Catrice. Ik koop als we in Duitsland zijn dan ook altijd wel iets. Vaak is het ook wat goedkoper dan bij ons.

Voor mijn vriend kocht ik een gezichtscrème en een lekker geurtje.

Ook neem ik altijd wat lekkers mee voor onze katten. Dit keer namen we snoepjes, sticks en liquid sticks mee. Ze vonden het erg lekker.

En voor mijzelf kocht ik 2 mini geurtjes van Essence, deze zijn ideaal voor in de tas. Een nagellak van P2 en een gezichtsmasker.

Wij hebben een heel leuk weekend gehad. Ook al was er niet heel veel te beleven in de buurt van het hotel, ik vind het toch altijd erg fijn om even weg te zijn. Maar ook het thuiskomen vind ik altijd heerlijk!

Ben jij wel eens in Duitsland geweest en ga je wel eens een nachtje/weekendje weg?